Featured

Miło nam poinformować, iż Gmina Milanów od 01 stycznia 2025 roku rozpoczęła realizację programu „Asystent Osobisty Osoby z Niepełnosprawnością dla Jednostek Samorządu Terytorialnego”- edycja 2025

Gmina Milanów otrzyma środki finansowe w związku z przystąpieniem do programu resortowego Ministra Rodziny Pracy i Polityki Społecznej „Asystent Osobisty Osoby z Niepełnosprawnością dla Jednostek Samorządu Terytorialnego”- edycja 2025 https://www.gov.pl/web/rodzina  Wartość dofinansowania wyniesie 1 194 981 zł.

Do udziału w programie zostało zakwalifikowanych już 40 osób niepełnosprawnych z terenu gminy Milanów, które otrzymały  wsparcie asystenta osobistego.

CEL

Wprowadzenie usługi asystenta jako formy ogólnodostępnego wsparcia osób niepełnosprawnych w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.

ADRESACI:

Osoby niepełnosprawne od 18 r. ż. posiadające:

- orzeczenie o  znacznym stopniu niepełnosprawności

- orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności

- orzeczenie o całkowitej niezdolności do pracy i samodzielnej egzystencji

KWALIFIKACJE ASYSTENTÓW:

  1. osoby posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, fizjoterapeuta;
  2. osoby posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie
    w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnych w formie wolontariatu,
  3. osoby wskazane przez uczestnika Programu lub jego opiekuna prawnego, które nie są członkami rodziny osoby niepełnosprawnej, pod warunkiem, że wskazana osoba spełnia przynajmniej jeden z warunków wym. w punkcie 1 lub 2 oraz złożenia przez osobę niepełnosprawną pisemnego oświadczenia, że wskazany przez nią asystent jest przygotowany do realizacji wobec niej usług asystencji osobistej.

  USŁUGI ASYSTENTA POLEGAJĄ NA:

- pomoc uczestnikowi programu w wykonywaniu czynności dnia codziennego

- pomoc w wyjściu, powrocie w wybrane przez uczestnika miejsca;

- pomoc w załatwianiu spraw urzędowych;

- pomoc w korzystaniu z dóbr kultury (np. muzeum, teatr, kino, galerie sztuki, wystawy);

ŚWIADCZENIE USŁUG ASYSTENCJI OSOBISTEJ:

- usługi asystenta mogą być realizowane przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przy czym przez tą samą osobę maksymalnie do 12 godz. na dobę

- rodzaj usług i ich zakres godzinowy powinny być uzależnione od osobistej sytuacji osoby niepełnosprawnej, z uwzględnieniem stopnia i rodzaju niepełnosprawności uczestnika Programu.

WAŻNE

W godzinach realizacji usług asystenta nie mogą być świadczone usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2024 poz. 1283 z późn. zm), usługi finansowane w ramach Funduszu Solidarnościowego lub usługi obejmujące analogiczne wsparcie, finansowane z innych źródeł.

CZAS TRWANIA PROGRAMU

- od: 01.01.2025 roku do 31.12.2025 roku

 

URZĄD GMINY MILANÓW
ul. Kościelna 11A
21-210 Milanów
Godziny pracy:
poniedziałek - piątek: 07:30 - 15:30

 

 

 

 

KONTAKT
tel: 83 35-67-002
FAX: 83 35-67-621
Email: gmina@milanow.pl
Skrytka Epuap:/u6mho1w05l/skrytka

Adres e-Doręczeń: AE:PL-74263-38691-THIAA-23
Numery wewnętrzne

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA