- Rozmiar tekstu
- Kontrast
Zakres prowadzonych spraw:
Do podstawowych zadań Stanowiska należy:
1) zarządzanie zasobami gruntów komunalnych (gminnych),
2) zarządzanie gminnym zasobem nieruchomości,
3) prowadzenie spraw związanych ze zbyciem, obciążeniem, wydzierżawieniem, wynajmowaniem, użyczeniem nieruchomości,
4) opracowywanie informacji o stanie mienia gminnego,
5) prowadzenie spraw związanych z użytkowaniem wieczystym, trwałym zarządem, wymierzaniem i pobieraniem z tego tytułu opłat,
6) wykonywanie czynności związanych z regulowaniem stanu prawnego nieruchomości,
7) przygotowywanie wniosków do sądu o założenie ksiąg wieczystych,
8) składanie wniosków o ujawnienie w księgach wieczystych praw Gminy do nieruchomości oraz wprowadzania w nich zmian,
9) prowadzenie spraw związanych z geodezyjnym podziałem nieruchomości,
10) prowadzenie spraw z zakresu rolnictwa, łowiectwa, rybołówstwa i ochrony zwierząt,
11) prowadzenie postępowań w zakresie wydawania zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów na terenie gminy oraz ustalanie, pobieranie i umarzanie opłat z powyższego tytułu,
12) kontrola wykorzystania gruntów zgodnie z ich przeznaczeniem oraz decydowanie o wyłączaniu ich z produkcji rolnej,
13) prowadzenie spraw obrotu, ewidencji gruntów i budynków, rozgraniczania, podziału i wywłaszczenia nieruchomości oraz przeznaczania gruntów pod budownictwo,
14) współpraca ze służbą weterynaryjną w zwalczaniu chorób zakaźnych i organizacji profilaktyki weterynaryjnej.