fotowoltaika circelNabór wniosków na odnawialne źródła energii: W związku z zamiarem wzięcia udziału w projekcie w ramach działania 4.1 Wsparcie wykorzystania OZE, RPO WL 2014-2020 Wójt Gminy Milanów ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie do instalacji OZE (kolektory słoneczne, instalacje fotowoltaiczne). Oferowane dofinansowanie może wynieść do 85% kosztów kwalifikowanych (kwoty netto).

 OSOBY, KTÓRE W PRZECIĄGU OSTATNICH DWÓCH MIESIĘCY ZŁOŻYŁY JUŻ W URZĘDZIE GMINY ANKIETĘ DOT. INSTALACJI KOLEKTORÓW SŁONECZNYCH, NIE MUSZĄ TEGO ROBIĆ PONOWNIE. OSBOBY, KTÓRE WPISAŁY SIĘ NA LISTĘ DOT. INSTALACJII FOTOWOLTAICZNEJ PROSZONE SĄ O WYPEŁNIENIE WNIOSKÓW ZGODNIE Z INSTRUKCJĄ PONIŻEJ.

Ogólne informacje i wytyczne w zakresie naboru wniosków jakie należy spełnić aby zostać zakwalifikowanym do projektu:

1. Wniosek o dofinansowanie do instalacji OZE należy złożyć na odpowiednim formularzu ( Wniosek Nr 1 dot. instalacji kolektorów słonecznych, Wniosek Nr 2 dot. instalacji fotowoltaicznej) udostępnionym na stronie internetowej Urzędu Gminy wraz z niezbędnymi załącznikami w terminie od 18.06.2019 r. do 03.07.2019 r. Miejsce przyjmowania wniosków: Urząd Gminy Milanów pokój 17.
2. Wnioskodawca musi posiadać nieruchomość na terenie gminy Milanów i spełniać następujące wymagania w zakresie montażu instalacji OZE:
a) być właścicielem nieruchomości zabudowanej i gruntowej na których planowany jest montaż instalacji – w przypadku współwłasności nieruchomości wszyscy współwłaściciele muszą wyrazić zgodę na użyczenie nieruchomości na cele projektu;
b) posiadać pozwolenie na użytkowanie budynku lub zgłoszenie zakończenia budowy – dot. budynków, które aktualnie są na etapie zakończenia budowy muszą posiadać takie pozwolenie/zgłoszenie najpóźniej do dnia 31.12.2019 r.;
c) nie może posiadać jakichkolwiek zaległości wobec Gminy w ramach zobowiązań finansowych z tytułu należności podatkowych, odbiór odpadów komunalnych itd.;
3. W przypadku pozyskania środków na wykonanie zadania Wnioskodawca może zostać zobowiązany do dostarczenia aktualnego badania technicznego instalacji elektrycznej. – dot. instalacji fotowoltaicznej.
4. Stawka podatku może być różna w zależności od miejsca montażu instalacji. Upraszczając, można przyjąć, że w przypadku montażu instalacji na elementach budynku mieszkalnego stawka ta wyniesie 8%, natomiast na konstrukcji wolnostojącej (fundamentowanej w gruncie), czy też na innym niż mieszkalny budynku (takie możliwości w projekcie będą dopuszczone) – 23%.
5. Koszty pośrednie montażu instalacji doliczane zostaną proporcjonalnie do ceny instalacji.
6. Podatek od towarów i usług (VAT) będzie wydatkiem niekwalifikowalnym – nie może być finansowany z dotacji.
7. Przyjmuje się założenie, że do udziału właściciela nieruchomości doliczony zostanie VAT (naliczony od kwoty udziału i dotacji w ramach RPO WL)
8. Przeprowadzona przez Gminę analiza w zakresie możliwości uzyskania przez projekt odpowiedniej ilości punktów pozwalającej na jego zakwalifikowanie do dofinansowania w ramach RPO WL, wskazuje, że w ramach projektu będą mogły być montowane tylko i wyłącznie instalacje fotowoltaiczne o mocy 2 kW i 3 kW.
9. Zakłada się, że do montażu instalacji będą użyte panele fotowoltaiczne o mocy nie mniejszej niż 300 W i powierzchni ok. 1,7 m2 (1 m x 1,7 m).
10. Właściciele nieruchomości mogą składać wnioski na montaż instalacji fotowoltaicznych, jeżeli na tych nieruchomościach nie zamontowano dotychczas takiej instalacji.
11. Właściciel nieruchomości składający deklarację musi być stroną umowy ze sprzedawcą usług energetycznych i posiadać aktualną umowę.
12. Panele fotowoltaiczne i solarne nie mogą być montowane na dachu pokrytym eternitem.
13. Dodatkowe informacje można uzyskać w Urzędzie Gminy Milanów pok. nr 17. Tam też należy złożyć wypełnione wnioski. Kontakt telefoniczny – nr tel. (83) 356 76 36.

- wniosek dotyczący instalacji fotowoltaicznej 

- wniosek dotyczący kolektorów słonecznych 

 

Skontaktuj się z nami

Urząd Gminy Milanów ul. Kościelna 11A, 21-210 Milanów tel: 83 356 70 02
e-mail: gmina@milanow.pl
sponsorzy