Featured

Drodzy Mieszkańcy,

Prosimy o przeczytanie całego tekstu

Zgodnie z podjętą Uchwałą Rady gminy w Milanowie:

  1. Od 1 stycznia 2025 roku będą obowiązywać nowe stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi:
  • 26,00 zł miesięcznie dla osób, które nie kompostują bioodpadów;
  • 22,00 zł miesięcznie dla osób, które kompostują bioodpady.

W związku ze zmianą stawki opłaty właściciele nieruchomości nie muszą składać nowych deklaracji. Każdy właściciel nieruchomości otrzyma Zawiadomienie o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i uiszcza opłatę w wysokości podanej w zawiadomieniu.

  1. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy uiszczać kwartalnie, w terminach:
  • za styczeń, luty i marzec do 15 marca;
  • za kwiecień, maj i czerwiec do 15 maja;
  • za lipiec, sierpień i wrzesień do 15 września;
  • za październik, listopad i grudzień do 15 listopada.

Opłaty za gospodarowanie odpadami można regulować również miesięcznie, z góry za kolejne miesiące lub za cały rok.

DLACZEGO WZROSŁA OPŁATA ZA ODBIÓR ODPADÓW?

Wzrost stawki opłaty za odbiór odpadów wynika z kilku przesłanek.

Czynniki ekonomiczne wpłynęły na to, że w wyniku przeprowadzonego postępowania przetargowego wzrósł koszt odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych. Kolejnym powodem wzrostu stawek jest zwiększona masa odbieranych odpadów komunalnych i znaczna ilość odpadów przyjmowanych na PSZOK, jak również brak właściwej segregacji odpadów i niezgłaszanie właściwej liczby osób zamieszkujących daną nieruchomość.

Analizując strumień odpadów komunalnych z terenu gminy w dalszym ciągu osiągamy zbyt niski poziom segregacji co przekłada się na zwiększone koszty obsługi systemu (zbyt duża ilość odpadów zmieszanych). W związku z tym, że system musi się bilansować, a więc pokrywać w całości z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, konieczne było dokonanie analizy wpływów w stosunku do wzrostu kosztów systemu, a co za tym idzie skalkulowanie nowych wysokości stawek.

Uprzejmie prosimy o rzetelne i zgodne ze stanem faktycznym zgłaszanie wszystkich osób zamieszkałych: w tym dzieci, uczniów czy studentów.

Każdy z nas generuje odpady – niezależnie od wieku! Nie zgłaszając właściwej liczby osób zamieszkujących nieruchomość obarcza się opłatami za odpady pozostałych mieszkańców gminy.

Pamiętajmy również o właściwej segregacji odpadów. Brak właściwej segregacji może skutkować tym, iż Gmina nie uzyska wymaganych poziomów odzysku oraz recyklingu odpadów komunalnych co będzie wiązało się z wysokimi karami nakładanymi na samorządy. Co z kolei przekłada się na wysokość stawek za odbiór i zagospodarowanie odpadów.

WAŻNE!

Od 1 stycznia 2025 r. wchodzi w życie obowiązek selektywnego zbierania odzieży i tekstyliów w gminie!

Obowiązek ten obejmuje nie tylko odzież, lecz także tekstylia domowe, takie jak zużyte buty, paski, plecaki, koce, pościele, zasłony, obrusy, prześcieradła, ręczniki i inne. Muszą one być segregowane jako osobna frakcja odpadów i nie wolno ich wrzucać do pojemników na odpady zmieszane.

Jeśli ubrania/tekstylia nie są zniszczone ani brudne, to możemy przekazać je potrzebującym. Dzięki temu zalegające nam w szafie rzeczy komuś się przydadzą. Odzież/tekstylia w gorszym stanie prosimy o dostarczenie na PSZOK.

Zachęcamy, by odzież i tekstylia nadające się do ponownego wykorzystania przekazywać do odpowiednich punktów, aby dać im drugie życie i przyczynić się do zmniejszenia ilości odpadów oraz ochrony środowiska.

URZĄD GMINY MILANÓW
ul. Kościelna 11A
21-210 Milanów
Godziny pracy:
poniedziałek - piątek: 07:30 - 15:30

 

 

 

 

KONTAKT
tel: 83 35-67-002
FAX: 83 35-67-621
Email: gmina@milanow.pl
Skrytka Epuap:/u6mho1w05l/skrytka

Adres e-Doręczeń: AE:PL-74263-38691-THIAA-23
Numery wewnętrzne

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA